MY99 Subaru Forester S-Turbo
Opis
Subaru Forester S-Turbo w kolorze 6W2 (Green Metallic 64C oraz Slate Grey Metallic 49B).
Silnik benzynowy, turbodoładowany w układzie Boxer, moc 170 KM, maksymalny moment obrotowy 240Nm.
Skrzynia manualna, pięciobiegowa. Stały, symetryczny napęd wszystkich kół z centralnym mechanizmem różnicowym.
Samochód pochodzi z polskiej sieci dystrybucji. Zakupiony był w pierwszej placówce dealerskiej w Polsce B&S Motor Sp. z o.o. w Krakowie. Rok produkcji 1999. Data I rejestracji 13.03.2000 rok.
Forester serwisowany w ASO Subaru JM Auto Wrocław oraz serwisie niezależnym. Po zakupie zleciłem ASO MTS Subaru Marek Kluszczyński wykonanie serwisu dla zakresu 135 tys. km, który poza standardową wymianą oleju silnikowego oraz filtrów, obejmował wymianę kompletnego rozrządu wraz z pompą wody, uszczelnienie silnika poprzez wymianę uszczelek pod pokrywami zaworów, wymienione zostały uszczelniacze: pompy oleju, wałka rozrządu, wału korbowego, dyferencjału tylnego, półosi dyferencjału oraz wybieraka skrzyni biegów. Wymienione zostały również przednie tuleje przednich wahaczy oraz tarcze i klocki hamulcowe osi przedniej i tylnej. Zaciski hamulcowe na osi przedniej i tylnej zostały kompleksowo zregenerowane. 12.10.2023 zamontowany został nowy akumulator AGM z trzyletnią gwarancją. Pod koniec grudnia zamontowane zostały nowe amortyzatory oraz sprężyny KYB wraz z nowymi mocowaniami, dedykowane do modelu SG. Dzięki temu zabiegowi auto jest odrobinę sztywniejsze i wyżej zawieszone o 3 cm. Aktualny przebieg wynosi 138963 km.
Nadwozie Subaru nie nosiło znamion napraw blacharsko – lakierniczych. Po zakupie zleciłem pełne odrestaurowanie płyty podłogowej, tylnych nadkoli, kielichów, wszystkich elementów zawieszenia. Elementy zawieszenia, sanki, belka tylna zostały zdemontowane, wypiaskowane i polakierowane proszkowo. Szyba czołowa została wycięta i usunięte zostały wszystkie ogniska korozji przy podszybiu i na dachu. Dach został częściowo polakierowany. Lakierowane były tylne błotniki. Wymieniona na nową, oryginalną została rura wlewowa paliwa. Posiadam pełną dokumentację zdjęciową.
Subaru Forester w opcji silnikowej S-Turbo jest bardzo dobrze wyposażony. W kabinie pojazdu znajdziemy takie elementy jak skórzana tapicerka, która jest w całości oryginalna, podgrzewanie foteli przednich, pełną elektrykę szyb i lusterek, podgrzewanie piór wycieraczek w miejscu ich spoczynku, klimatyzację czy panoramiczne okno dachowe. Opcjonalnie pojazd wyposażony został w elektroniczny kompas. Prezentowany egzemplarz został w 2000 roku profesjonalnie zabudowany systemem Car Audio za kwotę blisko 30000 złotych. Drzwi pojazdu, podłoga oraz dach są wytłumione. Za dźwięk odpowiada procesor dźwiękowy Alpine, dwa wzmacniacze Rockforda, głośniki Focal Utopia oraz subwoofer Rockford. W bagażniku zamontowana jest zmieniarka CD Alpine.
Za charakterystyczny dźwięk Boxer’a odpowiada nowy, końcowy tłumik MG Motorsport. Samochód obuty jest w nowe opony AT, które założone zostały na felgi aluminiowe po pełnym procesie renowacji.
Serdecznie zapraszam,
Piotr Rajski