Subaru Impreza WRX w legendarnym kolorze WR Blue Mica 02C.
Silnik benzynowy, turbodoładowany w układzie Boxer o mocy 230 KM maksymalny moment obrotowy 350Nm.
Skrzynia pięciobiegowa, manualna.
Stały, symetryczny napęd wszystkich kół z centralnym mechanizmem różnicowym. Mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu w tylnym dyferencjale (szpera).
Samochód pochodzi z niemieckiej sieci dystrybucji marki Subaru. Do Polski trafił jako roczny samochód, zakupiony bezpośrednio od dealera Subaru w Niemczech i sprowadzony do naszego kraju na kołach. Rok produkcji 2007. Data I rejestracji: 22.02.2007.
Pojazd odkupiłem z uszkodzonym silnikiem, bezpośrednio od I właściciela w kraju, w lutym 2021 roku. We wrześniu 2021 roku samochód trafił ręce mojej znajomej i od tego czasu był pod moją stałą opieką.
Samochód technicznie we wzorowym stanie. Najważniejsze wykonane prace:
– 03.2021 / 77500 km – budowa nowego silnika w ASO Subaru MTS Subaru Marek Kluszczyński. Nowy short block STI o numerze 10103AC870. Nowy oryginalny rozrząd wraz z nową pompą wody, nowa pompa oleju 12mm, nowy smok olejowy oraz nowe świece zapłonowe. Obróbk głowic w Block Motorsport, laserowa obróbka szklanek. Nowy przepływomierz, nowa pompa paliwaDW200 oraz nowe kompletne sprzęgło OEM.
– 29.12.2021 / 83498 km – wymiana pompy wspomagania, przewodu zasilającego, wymiana uszczelek wymiennika ciepła oraz wymiana przewodów wodnych chłodnicy.
– 04.11.2022 / 98053 km – regeneracja przekładni kierowniczej oraz regeneracja centralnego mechanizmu różnicowego (wiskozy).
Ostatni serwis miał miejsce 13.05.2024 przy przebiegu 103071 km. Poza standardową wymianą oleju silnikowego (Millers 5W40 CFS NT+) oraz filtrów umyliśmy podwozie, które zostało zabezpieczone antykorozyjnie transparentnym woskiem Innotec. Aktualny przebieg wynosi 106238 km.
Impreza z chwilą zakupu w całości była w oryginalnym lakierze.
Historia prac renowacyjnych:
– 02.2021 – wymiana na nowe, oryginalne przednich błotników oraz mocowań chłodnic.
– 07-09.2023 – Zprace renowacyjne tylnej części nadwozia, oczyszczenie oraz zabezpieczenie progów, nadkoli, kielichów, nowa oryginalna rura wlewowa do baku. Czyszczenie i piaskowanie następnie malowanie płyty podłogowej z demontażem wszystkich jej elementów, wymiana elementów zawieszenia oraz tarcz kotwicznych na nowe. Wszystkie przeprowadzone prace udokumentowane są zdjęciowo jak również posiadam dokumentację w postaci faktur. Elementy nadwozia takie jak zderzaki, maska przednia, tylna klapa czy tylne błotniki były lakierowane powtórnie. Podwozie pojazdu zabezpieczone jest twardym woskiem Innotec.
Impreza WRX utrzymana jest praktycznie w fabrycznej specyfikacji. Z elementów dodatkowych należy wymienić przyciemnienie szyb, wymianę tylnego spojlera potocznie zwanego „naleśnik” na duży „parapet”, końcowy tłumik wymieniony został na bardziej rasowy odpowiednik a fabryczny radioodtwarzacz wymieniony został na model Clarion z systemem Bluetooth. Dodatkowo przyciemnione zostały tylne szyby. Fabryczne felgi poddane zostały procesowi renowacji i otrzymały kolor złoty mat z palety Porsche.
Serdecznie zapraszam,
Piotr Rajski