MY11 Subaru Impreza WRX STI Nurburgring Challenge
Opis
Subaru WRX STI w edycji limitowanej Nurburgring Challenge.
Silnik 2.5 Turbo w układzie Boxer, moc 300 KM. 3 fabryczne programy silnika: I, S oraz S#
Stały, symetryczny napęd wszystkich kół z centralnym mechanizmem różnicowym sterowanym elektrycznie. Kilka trybów pracy do wyboru.
3 tryby pracy systemu trakcji i stabilizacji toru jazdy w tym możliwość całkowitego wyłączenia.
Skrzynia manualna, sześciobiegowa.
Samochód pochodzi ze szwajcarskiej sieci dystrybucji marki. Samochód sprowadzony do kraju w październiku 2021 roku. I właściciel w Szwajcarii i II w Polsce. Sprzedany przeze mnie we wrześniu 2022 roku do prywatnej kolekcji. Przez ten czas samochód przejechał niespełna 3 tysiące kilometrów. Rok produkcji 2011. Data I rejestracji 11.10.2011. Data I rejestracji w kraju 26.10.2021
Serwisowany w szwajcarskim ASO Subaru. Po sprowadzeniu do Polski zlecony został duży przegląd dla zakresu 105 tysięcy kilometrów w ASO Dawoj, w trakcie którego wymieniony został kompletny rozrząd wraz z pompą wod (przebieg 124698 km). We wrześniu 2022 przy przebiegu 130717 km wykonany został w moim serwisie przegląd dla zakresu 120 tys. km, który poza standardową wymianą oleju silnikowego (Millers 5W40 NT+) oraz filtrów, objął wymianę oleju w skrzyni biegów oraz dyferencjale tylnym (olej Millers 75W90 NT+). Fabryczna chłodnica wody zastąpiona została większym odpowiednikiem Mishimoto, w całym układzie wymieniony został płyn. 01.10.2024 przy przebiegu 133333 km wymieniony został olej silnikowy (Millers 5W40 NT+) wraz z filtrem oleju, umyte oraz zabezpieczone antykorozyjnie zostało podwozie. Aktualny przebieg wynosi 133355 km.
WRX STI miał w Szwajcarii drobną przygodę, w wyniku którego naprawiane było lewe tylne nadkole. Z racji trzywarstwowego lakieru jakim jest kolor Satin White Pearl, cieniowane były pozostałe elementy. Powłoka lakiernicza zabezpieczona jest wysokiej klasy woskiem Fireball Show Car.
Wersja Nurburgring Challenge to edycja specjalna, która powstała na wielu rynkach w różnych konfiguracjach i pod różnymi nazwami, ale wszystkie upamiętniały jedno wydarzenie – pobity w 2010 roku czas przejazdu Zielonego Piekła przez Imprezę WRX STI aż o blisko 5 sekund w stosunku do 7:59,41 w wykonaniu STI w 2004 roku. Ten czas to fenomenalne 7:55,00. Za kierownicą zasiadał nie kto inny jak sam Tommi Mäkinen. Ta limitowana edycja charakteryzowała się grubszymi stabilizatorami i krótszymi, twardszymi sprężynami, które znacząco poprawiały właściwości trakcyjne.
Fabryczne felgi zastąpione zostały odpowiednikiem z nowszej generacji STI, które otrzymały kolor złoty z palety Porsche. Za rasowy dźwięk Boxera odpowiada układ wydechowy w systemie CatBack, który dostarczyła firma Miltek Sport.
Serdecznie pozdrawiam,
Piotr Rajski