MY09 Subaru WRX STI Spec C.
Opis
Subaru Impreza WRX STI Spec C w kolorze Obsidian Black Pearl 32J.
Silnik benzynowy, turbodoładowany, w układzie Boxer o pojemności 1994 ccm3.
System SI Drive – 3 tryby pracy silnika.
Skrzynia sześciobiegowa, manualna. Centralny, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy. Możliwość regulacji przeniesienia napędu między osiami. Mechanizm różnicowy przedniej i tylnej osi.
Rok produkcji 2009, data I rejestracji 21.10.2009. Przebieg pojazdu 180tys. km. Przy przebiegu 170tys. km. samochód został rozebrany i poddany gruntownej rewizji. Większość podzespołów została wymieniona na nowe.
Auto pochodzi z rynku japońskiego i oferowane było tylko tam, fabrycznie z kierownicą po prawej stronie. Przekładka wykonana została w renomowanej firmie GC8.pl a części użyte do przekładki były nowe i oryginalne. Rewizja silnika, skrzyni biegów i tylnego dyferencjału wykonana została w renomowanej firmie Block Motorsport – Przemek Klocek. Strojenie silnika wykonane zostało w renomowanej firmie Maptek. Sterownik obsługuje procedurę startu.
Moc na paliwie 98 oktanowym 335-340KM dodatek metanol/etanol do 30% +20KM. 470-500NM. STI od rewizji przejechał 5tys.km. Silnik, napędy 10tys.km. Olej silnikowy 10W60.
1 .Skrzynia biegów i tylny dyferencjał.
Rewizja skrzyni biegów z wymianą zębatek + nowe płytki w mechanizmie DCCD. Rewizja tylnego dyferencjału, fabryczna szpera Spec C. wymienione łożyska wału napędowego. Nowe sprzęgło organiczne Xtreme
2. Silnik oraz osprzęt.
Nowy shortblock Spec C. Nowe Turbo na łożyskach kulkowych IHI VF53 – specyfikacja fabryczna. Szpilki ARP głowicy. Nowy kompletny rozrząd OEM. Wydajniejsza pompa oleju zmodyfikowana przez 2PK + chłodnica oleju Setrab wraz z podstawką. Odma sportowa bezobsługowa Crawford Performance. Dolot oraz chłodnica wody Mishimoto. Nowe cewki zapłonowe oraz zawory AVCS – OEM. Układ wydechowy downpipe bez katalizatora, catback japoński z nierdzewki 2,75cala. Nowa chłodnica oraz sprężarka klimatyzacji.
3. Układ paliwowy.
Nowa pompa DW w zbiorniku paliwa- duża wydajność – nawet 5 Bar. Regulator paliwa Perrin. Wtryskiwacze 1000cc przystosowane do biopaliwa. Możliwa domieszka do 30% biopaliwa (metanol lub etanol – obsługiwane są oba). Flexi fuel- automatycznie dostosowuje się do zawartości bio w paliwie – wskazania widoczne na wyświetlaczu pod konsolom środkową.
4. Układ hamulcowy.
Zaciski Brembo 6 tłoczkowe przednie 4 tłoczkowe tylne. Tarcza hamulcowa przednia pływająca o średnicy 370mm Tarcza hamulcowa tylna o średnicy 354mm. Przewody hamulcowe elastyczne w stalowym oplocie. Klocki hamulcowe przedniej i tylnej osi EBC Blue. Modyfikacja układu hamulcowego wykonana w WRK Brakes.
5. Zawieszenie/układ kierowniczy.
Nowa przekładnia kierownicza z modelu 2014+ 13:1 Zawieszenie na setup’ie poliuretanów Whiteline z antyliftem. Amortyzatory wraz ze sprężynami Ohlins Road&Track zmodyfikowane w BFG Racing.
6. Nadwozie/wnętrze.
Rozpórki górne przód/tył Cusco. Dolna przednia rozpórka Whiteline. Nowy akumulator. Ledowe żarówki. System multimedialny Sony 2din z Aplle Carplay oraz android auto. Fotele Sparco EVO QRT. Kierownica OMP + naba. Felgi 18″ Rays Volk Racing ZE40 ultra lekkie.
Serdecznie zapraszam,
Piotr Rajski