MY12 Subaru Impreza WRX STI Nurburgring Challenge
Opis
Subaru WRX STI w edycji limitowanej Nurburgring Challenge.
Silnik 2.5 Turbo w układzie Boxer, moc 300 KM. 3 fabryczne programy silnika: I, S oraz S#
Stały, symetryczny napęd wszystkich kół z centralnym mechanizmem różnicowym sterowanym elektrycznie. Kilka trybów pracy do wyboru.
3 tryby pracy systemu trakcji i stabilizacji toru jazdy w tym możliwość całkowitego wyłączenia.
Skrzynia manualna, sześciobiegowa.
Samochód pochodzi ze szwajcarskiej sieci dystrybucji marki. Samochód sprowadzony do kraju w październiku 2021 roku. I właściciel w Szwajcarki i I w Polsce. Data I rejestracji 11.10.2011. Data I rejestracji w kraju 26.10.2021
Serwisowany w szwajcarskim ASO Subaru. Po sprowadzeniu do Polski zlecony został duży przegląd dla zakresu 105 tysięcy kilometrów w ASO Dawoj, w trakcie którego wymieniony został kompletny rozrząd wraz z pompą wod (przebieg 124698 km). Po zakupie zleciłem wykonanie przeglądu dla zakresu 120 tys. km, w trakcie którego silnik został zalany olejem Millers 5W40, skrzynia biegów i dyferencjał tylny zalane zostały olejem przekładniowym Millers. Fabryczna chłodnica wody zastąpiona została większym odpowiednikiem Mishimoto, w całym układzie wymieniony został płyn. Aktualny przebieg wynosi 130723 km.
WRX STI jest bezwypadkowy. W Szwajcarii naprawiane było lewe nadkole a z racji trzywarstwowego lakieru jakim jest kolor Satin White Pearl, cieniowane były pozostałe elementy. Powłoka lakiernicza zabezpieczona jest naturalnym woskiem na bazie carnauby.
Wersja Nurburgring Challenge to edycja specjalna, która powstała na wielu rynkach w różnych konfiguracjach i pod różnymi nazwami, ale wszystkie upamiętniały jedno wydarzenie – pobity w 2010 roku czas przejazdu Zielonego Piekła przez Imprezę WRX STI aż o blisko 5 sekund w stosunku do 7:59,41 w wykonaniu STI w 2004 roku. Ten czas to fenomenalne 7:55,00. Za kierownicą zasiadał nie kto inny jak sam Tommi Mäkinen. Ta limitowana edycja charakteryzowała się grubszymi stabilizatorami i krótszymi, twardszymi sprężynami, które znacząco poprawiały właściwości trakcyjne.
Fabryczne felgi zastąpione zostały odpowiednikiem z nowszej generacji STI, które otrzymały kolor złoty z palety Porsche. Za rasowy dźwięk Boxera odpowiada układ wydechowy w systemie CatBack, który dostarczyła firma Miltek Sport.
Serdecznie zapraszam,
Piotr Rajski